Les àvies remeieres

Som un grup d’àvies Remeieres que estem ubicades al Baixador de Codella (Parc de Pedra Tosca), a la població de Les Preses.

Sis  dones que ens uneix l’amor a la natura i el respecta a les nostres mares, àvies i rebesàvies, nodridores i guaridores de les seves famílies.

Tots els dissabtes primers i segons de cada mes, organitzem tallers per tal de recuperar i difondre els coneixements antics dels nostres avantpassats, molts d’ells de tradició oral .

Fem una sortida de camp per l’abundant i generós parc de Pedra Tosca, on identifiquem i  reconeixem les herbes en el seu hàbitat natural. Gaudim observant la seva bellesa i compartim les seves propietats.

Les destil·lacions de cada mes les dediquem a una herba relacionada amb la temàtica dels diferents tallers  i d’una forma distesa i lúdica, aprenem dels coneixements, experiències i propietats relacionades amb les herbes i dels seus remeis.

Us rebem amb una infusió o refresc de benvinguda i algun tastet per ambientar-nos .  Gaudirem de tot el procés de la destil·lació de l’herba i l’explicació de cada una de les herbes que utilitzem per elaborar els diferents remeis i receptes. També dediquem cada mes a un arbre relacionat amb la temàtica del taller .

Al final del taller, tots els assistents se’n porten una ampolla de l’hidrolat (aigua essencial de la planta) i també tots els remeis que fem durant la jornada, les receptes culinaris, les assaborim tots junts, com aperitius, plats o postres.

Un cop acabat el taller, us enviarem un dossier on resumeix tota la jornada.

El grup també col·labora en altres activitats externes al Parc de Pedra Tosca.

quedada

Les àvies remeieres és un grup, majoritariament femení, amb la mateixa afició: les plantes remeieres.

recollir

Actualment mantenen cultius de plantes aromàtiques i cultius de valor històric.