Les àvies remeieres

Som un grup d’Àvies Remeieres que ens trobem tots els divendres  primers de mes, al Baixador de Codella (Parc de Pedra Tosca) a la població de Les Preses, per realitzar diferents sortides de camp. Aquestes sortides les realitzem per diferents entorns depenent de l’època de l’any, per observar les plantes en el seu habitat natural, aprofitem per parlar de les plantes que recollim i d’aquelles que ens interessa conèixer ó aprofundir. Hi ha un ambient distès i generós on cada persona parla del que coneix i entre tots aprenem i compartim les propietats, els usos i costums antics de les herbes tant a nivell medicinal, com cosmètic i/ó alimentari.

Tots els dissabtes primers de mes organitzem tallers i destil·lacions per gaudir de la planta del mes,  on d’una forma molt pràctica i lúdica, aprenem dels coneixements i experiències de les Àvies Remeieres del grup. Us rebem amb una infusió de benviguda i comencem per explicar les curiositats històriques de la planta, les seves propietats i diferents utilitzacions. En els tallers veurem com destil·lem la planta i mentre es realitza el procés, anem elaborant diferents remeis i receptes que obtenim, per tal de disfrutar de les propietats guaridores de la planta del mes. Al final del taller tots els assitents se’n porten una ampolla de l’hidrolat (aigua de la planta), producte d’ haver-la destil·lat i també tots els remeis que fem durant la jornada, les receptes culinaries les assaborim tots junts, com aperitius, plats ó postres.

El grup també col·labora en altres activitats externes al Parc de Pedra Tosca.

quedada

Les àvies remeieres és un grup, majoritariament femení, amb la mateixa afició: les plantes remeieres.

recollir

Actualment mantenen cultius de plantes aromàtiques i cultius de valor històric.