RECEPTA DEL XAROP DE FLORS DE SAÜC

IMG-20160504-WA0003

La nit del solstici d’estiu, són moltes les herbes màgiques i sanadores que ens ofereixen el millor de elles. L’escriptor Josep Pla escrivia que aquesta nit conserva “la màgia de la Gran Naturalesa”. Una nit de foc, d’aigua, d’amor ..i de plantes.

hoguera-san-juan

Precís moments per a recollir les flors del saüc, un arbre considerat sagrat i miraculós, doncs se’n  coneixen  moltes propietats virtuoses.

DSC_0525

Uns recomanem un refresc molt agradable, refrescant i adequada pel temps calorós, és el Xarop de la flor de Saüc,

per gaudir de les seves propietats. Aquí us passem la recepta:

3 litres d’aigua.

15 flors de saüc.

3 llimones tallades.

1’5 Kg. de sucre moré.

1 Kg de sucre blanc.

50 gr. d’àcid cítric (conservant alimentari).

Posar a macerar les flors de saüc i les llimones amb aigua 24 hores.

Colar i posar-ho al foc amb els sucres i anar remenant, fins que el sucre es desfà i comença a bullir, apagar el foc, posar l’àcid cítric, tot remenant, deixar refreda i posar-ho en ampolles.

Es beu barrejat amb aigua fresca 1 part de xarop per 7 parts d’aigua, depenent de si volem la beguda més o menys dolça.

És bonissin, molt refrescant i es conserva molt bé.

A veure si el feu i ens expliqueu, que us ha semblat………

6 thoughts on “RECEPTA DEL XAROP DE FLORS DE SAÜC”

1. Em podries dir cuant es la nit de solstici per cull la flo de Saül?

1. Avies-Remeieres escrigué:

Hola Mercè, la millor època per recollir les flors de saüc és pels voltants de Sant Joan. De fet el vespre i la nit de solstici estiu és el millor moment, ja que les flors contenen tota la seva potencia.Aquest any és el dia 21 de juny, no sempre correspon amb la nit de la revetlla, pels canvis horaris.

2. mònica mauri escrigué:

No entenc “15 flors de Saúc”, floretes petites, o 15 grams de flors? Com són tan minúscules no em queda clar…
    Moltes gràcies!

1. Avies-Remeieres escrigué:

tal com ho hem escrit 15 flors de saüc.

2. Christian escrigué:

Són 15 inflorencències. Són gegants, ja ho notaràs.

1. Avies-Remeieres escrigué:

S’anomena inflorescència al sistema de ramificació especialitzat i ben individualitzat que porta un conjunt de flors.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>