RECEPTES AMB L’HISOP

img-art-250

Benvolguts amics de les plantes, us volem recordar algunes de les maneres de com aprofitar l’hisop,

planta amb un munt de propietats molt adequades en aquests dies d´hivern, humits i freds .

hisopo  hisop parc

Antisèptic-     En els processos infecciosos combat els bacteris.

Expectorant-  Afavoreix eliminació de mucositats els pulmons, bronquitis, problemes a nivell respiratori, tos seca. Astringent:    En casos de patir diarrees.

Digestiu-       Facilita la digestió, regulant estómac.

Carminatiu-   Afavoreix eliminació de gasos i flatulències.

Aperitiu-       Estimula les ganes de menjar.

Depuratiu-    Purifica organisme, mitjançant eliminació de toxines efectes diürètics.

Estimulant-   Estimula i activa certes funcions del nostre organisme.

Vulnerari-     Facilita la cicatrització de les ferides.

Sudorífica-    Regula la transpiració cutània.

Sedant-        Afavoreix estat de l’humor.

Per problemes bucals, gargarismes , glopejar en les   genives sagnants.

hisop2d   hyssopus-var-decumbens

Si la passada primavera el vareu recollir i assecar, podeu provar de fer aquestes receptes antigues, per guarir els típics refredats i mucositats d’aquesta època de l’any.

XAROP HISOP:

Ingredients:         ½  Litre aigua.

25gr. hisop sec  ó 75 gr. si és fresc.

½   Sucre moreno ó  ½  de mel.

Elaboració:  Farem una infusió amb aigua i hisop que deixarem reposar 10 minuts. Després colarem les flors i ho posarem a bullir amb el foc molt baix, afegint el sucre moreno ó bé la mel segons elecció, anirem remenant fins que vagi agafant una consistència més espessa com el xarop.

Ho deixarem reposar perquè es refredi i ja ho podrem embassar amb ampolles de vidre fosc.

Millor guardar-ho a la nevera.

Podem prendre una cullerada sopera fins a un màxim de 5 el dia per la bronquitis i facilitar expectoració.

TINTURA HISOP:

Agafar un pot de vidre i omplir-lo les ¾ parts de flor i fulles hisop si són seques, si tenim la planta fresca omplirem fins a dalt sense apretar-les, després acabarem d’omplir amb alcohol de boca (aiguardent), que pot ser de vodka o qualsevol alcohol neutre, ho taparem ben tapat i ho deixarem macerar en un lloc càlid entre 7 a 15 dies com a mínim, si el deixem més no passa res pot estar entre 4 a 6 setmanes, el remenarem cada dia i observarem que la planta estigui ben coberta amb alcohol.

Un cop passat els dies maceració colarem el preparat amb un filtre o bé una gassa i el guardarem amb ampolles fosques perquè que no li toqui la claror.

S’utilitza tant per ús intern de 3 a 10 gotes abans dels àpats, com també per ús extern amb compreses, cataplasmes.

Les tintures són una excel·lent forma de conservar les plantes, molt versàtil i un bon concentrat per extraure els principis actius de la planta.

Desitgem us facin un bon servei.

Fins molt aviat!!

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>